18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması ve bileşenleri


Ürün - Ürün, son kullanıcıların istediği göreve müsait olmalı, çalışmalı ve nihai tüketicilerin almayı beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, maksat tüketicinizin alışveriş yapmayı en basit bulduğu yerden temin edilebilmekte olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret yahut bir çevrimiçi mağaza vasıtasıyla en güncel seçenek olabilir.
Fiyat - Ürün her zaman paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu daima var en hesaplı olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin esas ilkelerinden biri, müşterilerin genellikle kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha fazla nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.

Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir organizasyon için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en fazla duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici yahut duygularına cazibeli gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.
70'lerin sonunda, Pazarlamacılar vasıtası ile Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın şekilde kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine üç yeni element ekleyen Booms & Bitner yönünden Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na sırf fiziksel şeyler değil faaliyet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.


PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ

Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu yüzden şirketler hala çok uzun süre ayakta dururlarsa kendilerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın olarak kabul edilmektedir.

Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve orijinal 4 Ps ilkesi nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder